Владимир Штрбац
Телефон: 012/662-249
Слађан Марковић
Телефон: 012/660-128
Тамара Марић
Телефон: 012/660-124
Скупштина општине је највиши орган општине који врши основне функције локалне власти, утврђене Уставом, законом и статутом. Скупштину општине чине одборници које бирају грађани на непосредним изборима, тајним гласањем, у складу са законом и статутом.
ПОСЛОВНИК СКУПШТИНЕ ОПШТИНЕ ВЕЛИКО ГРАДИШТЕ - 13.02.2023.
Пословником се уређује конституисање, организација и рад Скупштине општине Велико Градиште и начин остваривања права и дужности одборника
Скупштина општине је највиши орган општине који врши основне функције локалне власти, утврђене Уставом, законом и статутом.
Скупштина општине, у складу са законом:
1. доноси статут општине и пословник скупштине;
2. доноси буџет и завршни рачун општине;
3. утврђује стопе изворних прихода општине, као и начин и мерила за одређивање висине локалних такси и накнада;
4. доноси програм развоја општине и појединих делатности;
5. доноси просторни и урбанистички план општине и програме уређивања грађевинског земљишта;
6. доноси прописе и друге опште акте;
7. бира и разрешава локалног омбудсмана;
8. расписује општински референдум и референдум на делу територије општине, изјашњава се о предлозима садржаним у грађанској иницијативи и утврђује предлог одлуке о самодоприносу;
9. оснива службе, јавна предузећа, установе и организације, утврђене статутом општине и врши надзор над њиховим радом;
10. именује и разрешава управни и надзорни одбор, именује и разрешава директоре јавних предузећа, установа, организација и служби, чији је оснивач и даје сагласност на њихове статуте, у складу са законом;
11. бира и разрешава председника скупштине и заменика председника скупштине;
12. поставља и разрешава секретара скупштине;
13. бира и разрешава председника општине и, на предлог председника општине, бира заменика председника општине и чланове општинског већа;
14. утврђује општинске таксе и друге локалне приходе који општини припадају по закону;
15. утврђује накнаду за уређивање грађевинског земљишта;
16. доноси акт о јавном задуживању општине, у складу са законом којим се уређује јавни дуг;
17. прописује радно време угоститељских, трговинских и занатских објеката;
18. даје мишљење о републичком, покрајинском и регионалном просторном плану;
19. даје мишљење о законима којима се уређују питања од интереса за локалну самоуправу;
20. даје сагласност на употребу имена, грба и другог обележја општине;
21. именује изборну комисију за спровођење избора за одборнике Скупштине општине, у складу са законом;
22. обавља и друге послове утврђене законом, статутом општим и појединачним актима.
Скупштину општине чине одборници које бирају грађани на непосредним изборима, тајним гласањем, у складу са законом и овим статутом.
Скупштина општине има 25 одборника.
Одборници се бирају на четири године.
Право је и дужност одборника да учествује у раду Скупштине општине и њених радних тела, предлаже Скупштини општине расправу о одређеним питањима, предлаже радном телу Скупштине општине да организује јавно слушање о предлозима прописа и одлука о којима одлучује Скупштина општине, подноси предлоге одлука и других аката из надлежности Скупштине општине и даје амандмане на предлоге прописа, поставља питања везана за рад органа Општине и учествује у другим активностима Скупштине општине.
OДБОРНИЦИ СКУПШТИНЕ ОПШТИНЕ
(сазив 29.01.2024. год.)
Редни број | Име и презиме | Занимање | Место пребивалишта | Изборна листа |
---|---|---|---|---|
1. |
Владимир Штрбац
| Мастер правник -адвокат | Велико Градиште | АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ – Велико Градиште не сме да стане |
2. |
Слађан Марковић
| Дипломирани правник | Велико Градиште | АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ – Велико Градиште не сме да стане |
3. | Зорица Младеновић | Преводилац – Инокоресподент | Велико Градиште | АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ – Велико Градиште не сме да стане |
4. | Виолета Перић | Радник | Кисиљево | АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ – Велико Градиште не сме да стане |
5. | Љубисав Стокић | Предузетник | Затоње | АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ – Велико Градиште не сме да стане |
6. | Александар Стојановић | Професор географије | Макце | АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ – Велико Градиште не сме да стане |
7. | Сузана Танасковић | Економиста | Десине | АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ – Велико Градиште не сме да стане |
8. | Гордана Мишић | Моделар | Пожежено | АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ – Велико Градиште не сме да стане |
9. | Оливер Стојановић | Економиста | Велико Градиште | АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ – Велико Градиште не сме да стане |
10. | Живорад Илић | Пензионер | Чешљева Бара | АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ – Велико Градиште не сме да стане |
11. | Сандра Пауновић | Домаћица | Тополовник | АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ – Велико Градиште не сме да стане |
12. | Милан Милановић | Мастер инжењер пољопривреде | Царевац | АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ – Велико Градиште не сме да стане |
13. | Маја Пајић | Дипломирани етнолог и антрополог | Велико Градиште | АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ – Велико Градиште не сме да стане |
14. | Саша Живковић | Професор физике | Камијево | ИВИЦА ДАЧИЋ – ПРЕМИЈЕР СРБИЈЕ |
15. | Солфина Јовановић | Мастер учитељ | Царевац | ИВИЦА ДАЧИЋ – ПРЕМИЈЕР СРБИЈЕ |
16. | Бојан Милосављевић | Дипломирани правник- адвокат | Кусиће | ИВИЦА ДАЧИЋ – ПРЕМИЈЕР СРБИЈЕ |
17. | Владица Лазић | Приватни предузетник | Мајиловац | ИВИЦА ДАЧИЋ – ПРЕМИЈЕР СРБИЈЕ |
18. | Маја Јовановић | Економски техничар | Велико Градиште | ДР ВОЈИСЛАВ ШЕШЕЉ – СРПСКА РАДИКАЛНА СТРАНКА |
19. | Владица Стокић | Дипломирани економиста | Десине | ДР МИЛОШ ЈОВАНОВИЋ – НАДА ЗА ВЕЛИКО ГРАДИШТЕ – Српска коалиција НАДА – Национално демократска алтернатива – Нова Демократска странка Србије (Нови ДСС) – Покрет обнове Краљевине Србије (ПОКС) – Војислав Михаиловић |
20. | Милош Ивановић | Дипломирани саобраћајни инжењер | Велико Градиште | СРБИЈА ПРОТИВ НАСИЉА-ПЕК ДУНАВ СТИГ-ЗА ЖИВОТ ОВДЕ |
21. | Марко Животић | Мастер економиста | Велико Градиште | СРБИЈА ПРОТИВ НАСИЉА-ПЕК ДУНАВ СТИГ-ЗА ЖИВОТ ОВДЕ |
22. | Александар Миловановић | Предузетник | Велико Градиште | СРБИЈА ПРОТИВ НАСИЉА-ПЕК ДУНАВ СТИГ-ЗА ЖИВОТ ОВДЕ |
23. | Нада Петровић | Дипл.соц.радник | Велико Градиште | СРБИЈА ПРОТИВ НАСИЉА-ПЕК ДУНАВ СТИГ-ЗА ЖИВОТ ОВДЕ |
КОНТАКТ С ОДБОРНИЦИМА
СТАЛНА РАДНА ТЕЛА Скупштине општине Велико Градиште су савети и комисије. Скупштина општине може по потреби образовати и друга стална радна тела, повремена радна тела, комисије и радне групе ради обављања одређених задатака из своје надлежности.
Одбори Скупштине су:
1. Одбор за административно-мандатна питања
Припрема и предлаже прописе којима се уређују питања остваривања права и дужности одборника, доноси појединачне акте о статусним питањима одборника и лица која бира, именује и поставља Скупштина, разматра предлоге за престанак мандата појединих одборника и о томе подноси Скупштини извештај са предлогом за утврђивањем престанка мандата одборника, разматра извештај Изборне комисије и уверења о избору одборника и подноси Скупштини извештај са предлогом за потврђивање мандата, а разматра и друга питања у вези са мандатно-имунитетним правима одборника.
У поступку потврђивања мандата одборника, Одбор ради на начин утврђен овим Пословником за рад Верификационог одбора на конститутивној седници Скупштине.
2. Одбор за избор и именовања
Припрема предлоге за избор, именовања, постављења и разрешења, за које посебним актима није предвиђен други предлагач.
Одбор припрема предлоге за избор, именовања, постављења и разрешења чланова органа и представника Скупштине у органе одређене законом и Статутом, за које није предвиђено предлагање од стране других органа.
Одбор одлучује у првом степену о правима по основу рада лица која бира, именује или поставља Скупштина, и даје предлоге и мишљења Скупштини о испуњености услова за спровођење поступка разрешења тих лица.
3. Одбор за друштвено-економски развој, привреду и финансије
Разматра и даје мишљење на предлог програма развоја Општине и појединих делатности и предлаже мере за његово
спровођење, разматра стратешке планове и друга документа од значаја за економски развој Општине, разматра предлоге одлука из области привреде, занатства, туризма, угоститељства и трговине.
Одбор разматра предлоге одлука и других општих аката који се односе на финансирање послова Општине, таксе, накнаде и друге јавне приходе, програме развоја делатности за које је надлежна Скупштина, буџет, одлуку о завршном рачуну буџета, зајмове и задуживање Општине и друга економско-финансијска питања, предлаже Скупштини доношење одговарајућих одлука и даје мишљења о предлозима других овлашћених предлагача.
4. Одбор за друштвене делатности
Разматра годишње програме и извештаје о раду установа чији је оснивач Општина, разматра питања и проблеме у областима уметничког стваралаштва, бриге о младима, малолетничке деликвенције, бриге о особама са посебним потребама, родне равноправности и једнаких могућности за све, заштите породице и слично.
Одбор је дужан да разматра евентуалне приговоре установа чије програме финансира Општина из свог буџета, а који се односе на реализацију усвојеног програма и финансијског плана одређене делатности, установе или организације, и да о томе обавести Скупштину.
5. Одбор за урбанизам, грађевинарство и стамбено-комуналне делатности
Разматра питања из области урбанизма, стамбено-комуналних делатности и уређивања грађевинског земљишта, предлаже Скупштини доношење одговарајућих одлука и других општих аката који се односе на обављање и развој комуналних делатности, уређивање грађевинског земљишта, стамбену изградњу и стамбене односе, просторног планирања и урбанизма на територији Општине, јавни градски и приградски превоз путника (линијски и ванлинијски), изградњу, одржавање и коришћење локалних и некатегорисаних путева и улица, као и друга питања из ове области, као и давање мишљења о предлозима других овлашћених предлагача.
6. Одбор за пољопривреду и развој села
Разматра питања из области развоја и планирања, усмеравања и подстицања развоја пољопривреде и уређења сеоских подручја и развоја села, шумарства и водопривреде, предлаже Скупштини доношење одговарајућих одлука и даје мишљење о предлозима других овлашћених предлагача.
7. Одбор за заштиту и унапређење животне средине
Прати и разматра питања везана за екологију, заштиту и унапређење животне средине, ваздуха, природе и природних добара, заштиту од буке и прати активности на спречавању и отклањању штетних последица које угрожавају животну средину, предлаже Скупштини доношење одговарајућих одлука и даје мишљење о предлозима других овлашћених предлагача.
8. Одбор за представке и притужбе
Разматра представке и притужбе које грађани упућују Скупштини, председнику општине и Општинском већу, као и представке уступљене од стране републичких органа, испитује њихову основаност, предлаже Скупштини доношење одговарајуће одлуке и мере које треба предузети у циљу отклањања утврђених неправилности у раду органа Општине, о чему обавештава подносиоце.
У поступку разматрања представки и притужби, овај Одбор прибавља извештаје од органа и организација на које се наведени поднесци односе, у року који сам одређује.
Ако орган или организација из става 2. овог члана не доставе извештај у одређеном року, Одбор о томе обавештава Скупштину, односно орган који је уступио представку.
9. Одбор за награде и признања
Разматра предлоге за награде, похвале и друга општинска признања, стара се о њиховом уручењу, обезбеђује одговарајући публицитет у средствима јавног информисања или на други одговарајући начин, врши друге послове који се односе на награде и признања које додељује Скупштина, предлаже Скупштини доношење одговарајућих одлука и даје мишљење о предлозима других овлашћених предлагача.
10. Одбор за утврђивање предлога назива улица, тргова, заселака и делова насељених места
Утврђује предлоге назива улица, тргова, заселака и делова насељених места на територији Општине, предлаже Скупштини доношење одговарајућих одлука и даје мишљење о предлозима других овлашћених предлагача.
11. Одбор за борбу против корупције
Врши анализу појавних облика корупције на локалном нивоу, разматра и даје Скупштини мишљење на предлог Локалног акционог плана за борбу против корупције (у даљем тексту: ЛАП), активно учествује у едукацији о антикорупцијским механизмима, начину и значају надзора над спровођењем ЛАП-а, помаже у спровођењу кампања за информисање грађана о механизмима ЛАП-а, прати и разматра стање и појаву корупције у свим областима друштвеног живота и сагледава активности у борби против корупције, предлаже Скупштини мере које треба предузети, прати њихово спровођење и даје иницијативе за доношење одговарајућих аката и мера у овој области, како би органи Општине и носиоци јавних овлашћења на локалном нивоу своја овлашћења вршили у складу са начелима владавине права, нулте толеранције на корупцију, одговорности, ефикасности и транспарентности.
Посебна стална радна тела
Поред сталних радних тела предвиђених Пословником, Скупштина оснива посебна стална радна тела Скупштине, у складу са законом и Статутом, и то:
1. Савет за младе
• иницира и учествује у изради локалне омладинске политике у области образовања, спорта, коришћења слободног времена, повећања запослености, информисања, активног учешћа, обезбеђивању једнаких шанси, здравства, културе, равноправности полова, спречавању насиља и криминалитета, приступа правима, одрживог развоја и животне средине и другим областима од значаја за младе;
• учествује у изради посебних локалних акционих планова, програма и политика у сагласности са Националном стратегијом за младе и прати њихово остваривање;
• даје мишљење о питањима од значаја за младе и о њима обавештава органе општине;
• даје мишљење на нацрте прописа и одлука које доноси Скупштина општине у областима значајним за младе;
• усваја годишње и периодичне извештаје о остваривању локалне омладинске политике и локалних акционих планова и програма за младе и подноси их Скупштини општине, председнику Општине и Општинском већу;
• иницира припрему пројеката или учешће Општине у програмима и пројектима за младе у циљу унапређења положаја младих и обезбеђења остваривања њихових права која су у надлежности Општине;
• подстиче сарадњу између Општине и омладинских организација и удружења и даје подршку реализацији њихових активности;
• подстиче остваривање међуопштинске сарадње која се односи на омладину и о томе обавештава органе општине;
• даје мишљење о предлозима пројеката од значаја за младе који се делимично или потпуно финансирају из буџета општине, прати њихово остваривање и даје своје мишљење надлежном органу Општине.
2. Комисија за родну равноправност
Комисија је надлежна да:
1) разматра и даје мишљење о предлозима аката из надлежности Скупштине општине са становишта остваривања равноправности полова;
2) разматра питања из надлежности општине која се односе на равноправност полова, заузима о њима ставове и даје предлоге за њихово решавање;
3) разматра предлоге за избор и именовање лица о којима одлучује Скупштина општине, са становишта остваривања равноправне заступљености полова у јавном и политичком животу (у области образовања, културе, примарне здравствене заштите, физичке културе, спорта, дечије заштите, туризма и др.), утврђује мишљење и даје своје предлоге;
4) разматра предлоге и представке упућене Скупштини општине са становишта остваривања равноправности полова, предлаже Скупштини општине и надлежним органима предузимање мера за решавање питања покренутих у представкама и обавештава подносиоце представки о предузетим активностима;
5) покреће, иницира стратегију, политику и мере које доприносе унапређењу равноправности полова;
6) разматра годишње извештаје и заузима ставове о примени одлука и мера које се односе на равноправност полова;
7) разматра планове акције за унапређење равноправности полова и подноси предлоге у вези са тим;
8) сарађује са другим радним телима Скупштине општине у питањима из њихове надлежности а која се односе на равноправност полова, а по потреби може одржати заједничку седницу са другим радним телима Скупштине општине.
9) предлаже Скупштини општине формирање ad hoc радног тела (анкетни одбор, комисија) ради сагледавања стања у остваривању равноправности полова као и ради утврђивања чињеница о појединим појавама или догађајима који се односе на равноправност полова;
10) прати имплементацију стандарда о равноправности полова у актима и политици Скупштине општине, а нарочито у областима образовања, културе, примарне здравствене заштите, физичке културе, спорта, дечије заштите, туризма, рада и запошљавања, правима жена, насиљу над женама, равномерне заступљености жена на местима одлучивања , институција и механизама за постизање равноправности полова, финансијама и др.;
11) прати остваривање већег учешћа жена у креирању политике и доношењу одлука и економског оснаживања жена;
12) прати појаве узнемиравања и уцењивања запослених на радном месту (мобинг);
13) стара се о коришћењу родно осетљивог језика у свим документима и материјалима,
14) предлаже питања из домена равноправности полова које треба разматрати на заседању Скупштине општине,
15) предузима друге мере, у складу са Законом, Статутом и овом одлуком.
3. Савет за здравље
Разматра питања и предлоге из области примарне здравствене заштите, као и из области развоја и унапређивања здравствених услуга у оквиру надлежности Општине и предлаже Скупштини доношење одговарајућих одлука и мера ради спровођења друштвене бриге за здравље, обезбеђивање услова за обављање делатности здравствене установе, планирања и спровођења програма у области здравља и подизање свести о томе да је здравље врхунска вредност.
Савет за здравље обавља и одређене задатке из области заштите права пацијената, и то:
1. разматра приговоре о повреди појединачних права пацијената на основу достављених и прикупљених доказа и утврђених чињеница;
2. о утврђеним чињеницама обавештава подносиоца приговора и директора здравствене установе, односно оснивача приватне праксе на коју се приговор односи и даје одговарујуће препоруке;
3. разматра извештаје Заштитника права пацијената, прати остваривање права пацијената на територији Општине и предлаже мере за заштиту и промоцију права пацијената;
4. подноси Скупштини, као и министарству надлежном за послове здравља, годишњи извештај о свом раду и о предузетим мерама за заштиту права пацијената.
Савет има председника и 4 члана.
4. Савет за праћење примене Етичког кодекса
• прати да ли се функционери придржавају одредаба Етичког кодекса;
• прикупља информације које се односе на понашање функционера у вези са Етичким кодексом;
• прати и анализира догађаје и појаве од значаја за успешну примену Етичког кодекса;
• промовише примену Етичког кодекса у Општини и шире;
• предлаже и самостално спроводи радње које воде унапређењу примене Етичког кодекса;
• пружа савете и мишљења функционерима, грађанима, средствима јавног информисања, органима и организацијама у вези са применом Етичког кодекса;
• остварује сарадњу са институцијама које раде у сродним делатностима;
• обавља друге послове одређене овим статутом и другим прописима.
Чланови Савета не могу бити одборници нити изабрана, постављена и именована лица у Општини.
Број чланова, начин рада и овлашћења Савета уређују се актом Скупштине општине.
5. Кориснички савет јавних служби
Кориснички савет јавних служби разматра планове, програме и извештаје јавних служби и о свом ставу обавештава Скупштину општине и јавност.
Кориснички савет јавних служби нарочито разматра остварени ниво квалитета и обима услуга јавних служби, као и цене комуналних производа и услуга, односно висину накнаде за услуге јавних служби.
Чланове Корисничког савета бира Скупштина општине на предлог одборничких група или удружења грађана.
Председник и најмање половина чланова Корисничког савета не могу бити из састава одборника, функционера и запослених у Општини, односно у јавним службама чији је оснивач Општина.
Престанком мандата Скупштине општине престаје мандат члановима Корисничког савета.
Остала радна тела