Јавни позив за избор корисника помоћи за решавање стамбених потреба избеглица кроз куповину сеоских кућа и доделу пакета помоћи
На основу Правилника о условима и мерилима за избор корисника и поступку и начину рада Комисије за избор корисника помоћи за решавање стамбених потреба избеглица кроз куповину сеоских кућа и доделу пакета помоћи, број: 561-46/2015-01-2 од 24.12.2015. године, а у вези са Споразумом о донацији закљученим између Републике Србије и Банке за развој Савета Европе, у оквиру Регионалног стамбеног програма – Потпројекат 4 (у даљем тексту: Потпројекат 4) и Уговором о гранту – Регионални стамбени програм – Стамбени пројекат у Републици Србији (у даљем тексту: Уговор о гранту), закљученим између Комесаријата за избеглице и миграције (у даљем тексту: Комесаријат), ЈУП Истраживање и развој д.о.о. Београд и Општине Велико Градиште (у даљем тексту: Општина), Комисија за избор корисника помоћи за решавање стамбених потреба избеглица кроз куповину сеоских кућа и доделу пакета помоћи (у даљем тексту: Комисија за избор корисника), дана 28. децембра 2015. године, расписује:
ЈАВНИ ПОЗИВ
За избор корисника помоћи за решавање стамбених потреба избеглица
кроз куповину сеоских кућа и доделу пакета помоћи на
територији општине Велико Градиште
- I. Предмет јавног позива
Предмет јавног позива је решавање стамбених потреба избеглица кроз куповину најмање 7 сеоских кућа и доделу пакета помоћи (у даљем тексту: Помоћ) за побољшање услова становања избеглица на територији општине Велико Градиште.
Помоћ је бесповратна и одобрава се за куповину сеоске куће и доделу пакета помоћи у виду набавке грађевинског материјала или кућних апарата/намештаја (у даљем тексту: Пакет помоћи) и то у максималном износу до 11.000,00 евра у динарској противвредности по средњем курсу НБС на дан конверзије.
Помоћ закуповину сеоске куће одобрава се у максималном износу до 9.500,00 евра у динарској противвредности по средњем курсу НБС на дан конверзије. Пакет помоћи одобрава се у максималном износу до 1.500,00 еврау динарској противвредности по средњем курсу НБС на дан конверзије.
Изабрани корисник Помоћи може додатно да учествује сопственим средствима у купопродајној цени сеоске куће у износу до 50% од износа из става 2. овог члана.
Изузетно, средства одобрена за Пакет помоћи могу бити употребљена за плаћање трошкова пореза на пренос апсолутних права, таксе за укњижење и других трошкова везано за стицање права својине и то само за најугроженије категорије изабраних корисника и под условом да не учествује додатно сопственим средствима у купопродајној цени сеоске куће.
- II. Корисници
Помоћ за решавање стамбених потреба избеглица, кроз куповину сеоских кућа и доделу пакета помоћи (у даљем тексту: Помоћ), могу остварити избеглице које су, услед догађаја из периода од 1991. године до 1995. године, стекле статус избеглице у Републици Србији, без обзира на њихов статус у време решавања стамбене потребе, и то:
– избеглицама које живе у колективним центрима или неком другом виду колективног смештаја, формалног или неформалног и
– угроженимизбеглицама у приватном смештају и бившим носиоцима станарског права, а који су без трајног решења у земљи порекла или Републици Србији, а све према утврђеним критеријумима угрожености.
III. Услови за избор корисника
Подносилац пријаве на јавни позив за доделу Помоћи (у даљем тексту: Подносилац пријаве) и чланови његовог породичног домаћинства треба да испуне следеће услове:
- да имају избеглички статус и поднет захтев за пријем у држављанство Републике Србије или да им је престао статус избеглице јер су стекли држављанство Републике Србије (наведени услов је обавезан за Подносиоца пријаве и за чланове његовог породичног домаћинства који су у статусу избеглице или су били у статусу избеглице);
- да имају пријављено боравиште/пребивалиште на територији Општине;
- да немају у својини непокретност у држави порекла, другој држави или Републици Србији, а којом би могли да реше своје стамбене потребе;
- да не могу да користе непокретност у држави претходног пребивалишта или у другој држави;
- да од момента стицања избегличког статуса нису отуђили, поклонили или заменили непокретност у Републици Србији, држави порекла или у другој држави, а којом би могли да реше своје стамбене потребе;
- да немају приходе којима би могли да реше своје стамбене потребе;
- да нису корисници другог програма стамбеног збрињавања у процесу интеграције у Републици Србији или повратка у државу порекла, којим би могли да реше или су решили своје стамбене потребе;
- да нису на коначној листи реда првенства по неком од јавних позива Регионалног стамбеног програма – Стамбени програм у Републици Србији
- да сеоска кућа којом Подносилац пријаве конкурише за доделу Помоћи испуњава основне услове за живот и становање, и да су сеоска кућа и припадајуће земљиште уписани у катасар непокретности на име продавца и без терета.
- Мерила за избор корисника
Ред првенства,за избор корисника Помоћи, утврђује се на основу броја бодова које Подносилац пријаве оствари, а према следећим мерилима:
1) Број чланова породичног домаћинства: по члану породичног домаћинства – 10 бодова.
Максималан број бодова који се може добити на основу овог мерила износи – 50 бодова.
2) Породично домаћинство чији је члан настрадао или нестао у сукобима на просторима бивше Социјалистичке Федеративне Републике Југославије: по настрадалом или несталом члану – 20 бодова.
3) Број малолетне деце у породичном домаћинству:
3.1) породично домаћинство до двоје малолетне деце – 10 бодова;
3.2) породично домаћинство са троје или вишемалолетне деце – 20 бодова;
4) Број малолетне деце или деце на редовном школовању у једнородитељском породичном домаћинству:
4.1) домаћинство са једним дететом – 10 бодова;
4.2) домаћинство са двоје деце – 20 бодова;
4.3) домаћинство са троје или више деце – 30 бодова.
5) Породично домаћинство са дететом са инвалидитетом или сметњама у развоју:
по породичном домаћинству – 20 бодова.
6) Стамбена ситуација подносиоца захтева и чланова његовог породичног домаћинства:
6.1) породично домаћинство смештено у колективном центру – 10 бодова;
6.2) породично домаћинство које станује у изнајмљеном простору без
основних хигијенско-санитарних услова – 20 бодова;
7) Материјални положај породичног домаћинства (висина прихода се утврђује по члану породичног домаћинства, бодови се додељују по породичном домаћинству):
7.1) породично домаћинство са приходима већим или у висини од 50% просечне месечне зараде без пореза и доприноса у привреди Републике Србије, почлану – 10 бодова (по породичном домаћинству);
7.2) породично домаћинство са приходима испод 50% просечне месечне зараде без пореза и доприноса у привреди Републике Србије, почлану – 20 бодова (по породичном домаћинству);
8) Смањење или губитак радне способности или телесно оштећење:
8.1) по основу смањења или губитка радне способности подносиоца захтева или чланова његовог породичног домаћинства:
– ако постоји делимична радна способност – 10 бодова;
– ако постоји потпуни губитак радне способности – 20 бодова.
8.2) по основу телесног оштећења подносиоца захтева или чланова његовог породичногдомаћинства:
– за телесно оштећење 100% – 20 бодова;
– за телесно оштећење 90% – 15 бодова;
– за телесно оштећење 80% – 10 бодова.
Ако код истог лица по стоји смањење или губитак радне способности и телесно оштећење, Комисија приликом бодовања узима у обзир оно мерило на основу кога то лице добија више бодова.
9) Болести од већег социо–медицинског значаја, у складу са прописима о здравственој заштити: подносилац захтева или чланови његовог породичног домаћинства – 20 бодова (по члану домаћинства).
Ово мерило се примењује ако подносилац захтева или чланови његовог породичног домаћинства нису бодова ни по основу тачке 8. подтач. 1) и 2) овог члана.
- Регистровано сеоско газдинство – 20 бодова (по домаћинству)
Уколико два или више Подносилаца пријаве имају исти број бодова, предности има подносилац пријаве на јавни позив који:
1) има већи број малолетне деце,
2) већи број чланова породичног домаћинства,
3) има трудну жену у породичном домаћинству,
4) дуже борави на подручју Општине,
5) има мање приходе по члану породичног домаћинства.
- Потребна документација
Уз пријаву на јавни позив, која се подноси Општини, подносилац пријаве на јавни позив доставља следеће доказе:
- Попуњен и потписан образац пријаве (образац пријаве се може преузети код повереника за избеглице и на интернет презентацији Општине Велико Градиште www.velikogradiste.rs );
- Фотокопију избегличке легитимације/решења о признавању, укидању или престанку избегличког статуса (обавезно за подносиоца захтева, као и за остале чланове породичног домаћинства који су били или су и даље у статусу избеглице);
- Фотокопију личне карте за све чланове породичног домаћинства са 16 и више година (очитане, уколико је у питању нова лична карта са чипом);
- Извод из матичне књиге рођених за децу млађу од 16 година;
- Уверење Министарства унутрашњих послова о кретању боравишта /пребивалишта за Подносиоца пријаве и све чланове породичног домаћинства;
- Уверење о држављанству или фотокопију решења о пријему у држављанство Републике Србије или копију поднетог захтева за пријем у држављанство – за све чланове породичног домаћинства (не односи се на лица са личном картом);
- Изјаву оверену у општинском органу управе или суду да подносилац и чланови његовог породичног домаћинства немају у својини непокретност у Републици Србији којом могу да реше своје стамбено питање; да немају у својини непокретност у држави порекла или другој држави којом могу да реше своје стамбено питање; да нису ушли у посед своје обновљене или неоштећене имовине, исту нису отуђили,поклонили или заменили у држави порекла, а којом су могли да реше своје стамбено питање; да нису отуђили, поклонили или заменили непокретност у Републици Србији или другој држави, а којом су могли да реше своје стамбено питање; да нису укључени у неки други пројекат за трајно решавање стамбених потреба у Републици Србији или земљи порекла и да нису остварили трајно решење кроз пресељење у трећу земљу (изјава на прописаном обрасцу може се преузети код повереника за избеглице и на интернет страници општине/града); Комисија проверава наводе из изјаве.
- Уверење Одељења за локалну пореску администрацију да подносилац пријаве и чланови његовог породичног домаћинства, укључујући и малолетне чланове породичног домаћинства, нису обвезници пореза на имовину;
- Доказ о стамбеној ситуацији подносиоца пријаве и чланова његовог породичног домаћинства:
− за домаћинство смештено у колективном центру – потврда повереника;
− за домаћинство које станује у изнајмљеном простору без основних хигијенско-санитарних услова – изјава оверена у Општинском органу управе или суду;
- Доказ о приходима:
- Уверење о незапослености из Националне службе за запошљавање, за незапослене чланове породичног домаћинства који су регистровани код Националне службе за запошљавање; У случају незапосленог члана породичног домаћинства који није регистрован код Националне службе за запошљавање, изјава оверена у Општинском органу управе или суду да је незаполен и нема примања;
- Уверење о исплаћеној накнади из Националне службе за запошљавање;
- Потврда послодавца о висини примања у месецу који претходи месецу објављивања јавног позива – за запослене чланове породичног домаћинства;
- Чек од пензије за месец који претходи месецу објављивања јавног позива, односно потврда надлежне службе или у случају да подносилац пријаве или члан његовог породићног домаћинства не оставрује приходе од пензије – изјава оверена у општинском органу управе или суду да лице не остварује приходе на име пензије у Републици Србији, нити земљи порекла;
- За чланове породичног домаћинства узраста 15 до 26 година – доказ о школовању, уколико ови чланови породичног домаћинства нису на школовању – доказе наведене у тачки 10) овог става (докази о приходима);
- Доказ за породично домаћинство са дететом са инвалидитетом или сметњама у развоју – Решење Комисије за категоризацију деце или мишљење интер-ресорне комисије за децу са телесним инвалидитетом или сметњама у развоју;
- Доказ о смањењу или губитку радне способности или телесном оштећењу – Решење о смањењу или губитку радне способности или телесном оштећењу за члана породице са инвалидитетом;
- Доказ о постојању болести од већег социо-медицинског значаја (малигна обољења, бронхијална и срчана астма, тешка опструктивна обољења плућа, активна туберкулоза, инфаркт срца, декомпензована срчана обољења, трансплантација срца, цереброваскуларни инсулт, епилепсија, теже душевне болести, прогресивне нервномишићне болести, парезе и парализе, хемофилија, инсулин зависни дијабетес, хроничне бубрежне инсуфицијенције на дијализама, системске аутоимуне болести, остеомијелитиси, ХИВ инфекције и сл.);
- За једнородитељску породицу прилаже се:
- потврда о смрти брачног друга;
- решење надлежног суда о проглашењу несталог лица за умрло;
- извод из матичне књиге рођених деце без утврђеног очинства;
- пресуда о разводу брака/доказ о поверавању малолетне деце/детета и (уз оба) изјава подносиоца оверена у општинском органу управе или суду да се непосредно брине о детету и да самостално обезбеђује средства за издржавање, да други родитељ не учествује или недовољно учествује у тим трошковима, а да, у међувремену, подносилац није засновао брачну или ванбрачну заједницу;
- Потврду надлежног органа/организације за члана породичног домаћинства који је настрадао или нестао у сукобима на просторима бивше Социјалистичке Федеративне Републике Југославије;
- Изјаву власника предметне непокретности оверене у општинском органу управе или суду да је сагласан да исту отуђи у корист Подносиоца пријаве, под условима предвиђеним овим Правилником и да предметна непокретност није у спору или под теретом;
- Доказ о власништву – лист непокретности не старији од 6 месеци у коме је уписана сеоска кућа са земљиштем, без терета, са правом својине продавца на сеоској кући и земљишту;
- Потврда надлежне пореске управе о измиреним пореским обавезама које су настале по основу права својине за предметну сеоску кућу;
- Фотокопију личне карте продавца (очитане, уколико је у питању нова лична карта са чипом);
- Доказ о регистрацији сеоског газдинства
Докази из става 1. овог члана подносе се у фотокопији, с тим да Комисија може од подносиоца пријаве на јавни позив тражити оригинална документа на увид.
- Поступак за утврђивање листе реда првенства
Заинтересована лица подносе пријаве на јавни позив са потребним доказима Комисији за избор корисника Општине Велико Градиште, у року од 45 дана од дана јавног оглашавања.
Документација се доставља у писарницу Општине Велико Градиште или путем поште на адресу:Општина Велико Градиште, Житни трг бр.1, 12220 Велико Градиште са напоменом „За јавни позив – Регионални стамбени пројекат – потпројекат 4, куповина сеоске куће”.
Пријаве са потребним доказима се подносе у периоду од 28. децембра 2015. године до 11. фебруара 2016. године
Након разматрања пријава и провере података у бази трајних решења Комесаријата, верификације података о стању имовине са надлежним институцијама у Републици Србији и земљи порекла, као и на основу листе за процену сеоских кућа и спецификације грађевинског материјала или кућних апарата/намештаја за предметне сеоске куће, Комисија за избор корисника доноси Одлуку о решавању стамбених потреба избеглица са листом корисника рангираних према реду првенства на основу испуњености услова и броја освојених бодова (у даљем тексту: Одлука).
Одлука се објављујe на огласној табли општине Велико Градиште и месних заједница општине Велико Градиште и на интернет презентацији општине Велико Градиште wwwvelikogradiste.rs и Комесаријата www.kirs.gov.rs.
Против ове Одлуке подносилац пријаве може уложити жалбу Општинском већу, преко Комисије за избор корисника, у року од 15 (петнаест) дана од дана пријема Одлуке.
Након што одлуке по жалбама постану коначне, Комисија за избор корисника утврђује Коначну листу реда првенства, а водећи рачуна о расположивим средствима за куповину сеоских кућа из Потпројекта 4.
Коначна листа се објављује на начин и на месту где је био објављен јавни позив.
На основу Коначне листе реда првенства, општина Велико Градиште, власник предметне непокретности – сеоске куће и корисник Помоћи закључују уговор о додели Помоћи којим се регулишу међусобна права и обавезе потписника уговора.
Након закључења уговора о додели Помоћи, власник непокретности – продавац сеоске куће и корисник Помоћи – купац сеоске куће закључују уговор о купопродаји непокретности.
Корисник Помоћи неће моћи да отуђи сеоску кућу у року од 5 (пет) година од дана уписа права својине у катастар непокретности.
Корисник Помоћи је дужан да предметну сеоску кућу користи са члановима породичног домаћинства са којима је остварио право на Помоћ.
Општина и корисник Помоћи закључују уговор о додели Пакета помоћи.
Број:561-46/2/2015-01-2
Дана:28.12.2015.године
Председник Комисије
Весна Милановић